zaterdag 14 juni 2008

The horse whisperer

Het is inmiddels al 10 jaar geleden dat deze geweldige jank film uit kwam! En ik als "paardenmeisje" was natuurlijk helemaal gek van deze film! Op het ongeluk na, want daar spoelde ( ja spoelde want het staat nog op een video band) ik hem altijd even door, ik hoefde niet te zien hoe dat arme paard zo gewond raakte, wat er met het meisje gebeurde interesseerde me vrij weinig, en dat die andere dood ging maakte me helemaaal niet uit! Maar och jee die paarden! En boos was ik dat dat arme paard zo'n pijn had en die stomme mensen hem zo'n pijn lieten lijden! Arme Pilgrim, want zo heet het zielige beestje! Gisteren was hij dus op tv, en het was al zeker 7 jaar geleden dat ik de film gezien had, en op een of andere manier keek ik er anders naar, ik zag opeens een verhaal en een probleem relatie, een opbloeiende romansche en een meisje wat het moeilijk had! Niet dat ik niet even twijfelde om weg te zappen bij het ongeluk, maar zelfs die heb ik gezien... wel huilend, want het blijft zielig, maar ik heb het gezien! Gisteren heb ik voor het eerst de hele film gezien, en niet zoals 10 jaar geleden alleen het paard, het leed van het paard, en de andere paarden! Raar he, hoe een zelfde film zo anders kan zijn na 10 jaar!!

Geen opmerkingen: